Zgodnie ze STATUTEM SGGW (Uchwała Nr 64 – 2023/2024 Senatu Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie z dnia 24 czerwca 2024 r.w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie) § 42a. otrzymuje brzmienie:

Do zadań rady instytutu należy:

  1. określanie polityki naukowej instytutu, z uwzględnieniem reprezentowanych dyscyplin i w porozumieniu z radą dyscypliny lub radami dyscyplin powołanych dla dyscyplin naukowych, dla których dany instytut funkcjonuje;
  2. opiniowanie działalności naukowej instytutu oraz sprawowanie nadzoru nad rozwojem naukowym nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie;
  3. wyrażanie opinii dotyczących zatrudnienia nauczyciela akademickiego w instytucie oraz awansu zawodowego nauczyciela akademickiego;
  4. powoływanie, na wniosek dyrektora instytutu, stałych i doraźnych komisji instytutowych oraz określanie ich zadań i kompetencji;
  5. opiniowanie działalności dyrektora instytutu, a w szczególności opiniowanie rocznych sprawozdań z działalności instytutu;
  6. dbanie o wysoki poziom etyczny pracowników instytutu oraz wypowiadanie się w sprawach etyki zawodowej nauczycieli akademickich;
  7. wyrażanie opinii w sprawach zleconych przez Rektora, Senat lub dyrektora instytutu i wykonywanie innych zadań określonych w statucie lub innych aktach normatywnych SGGW;
  8. inicjowanie procedury nadania tytułu doktora honoris causa SGGW na zasadach określonych w statucie.

Ostatnia modyfikacja: 20/02/2025